Společnost Nykos, která sváží odpad v naší obci, informuje o svozu v zimním období a s tím spojených problémech.
Text // Marie Vorlíčková
Vzhledem k aktuálnímu množství sněhu na komunikacích, namrzlým vozovkám a teplotám hluboko pod nulou se mohou v následujících dnech/týdnech vyskytnout reklamace.
Problematika svozů v zimním období:
• Směsný komunální odpad přimrzlý v nádobě – posádka zkusí nádobu vysypat, ale pokud odpad přimrzl, nemůže s tím nic dělat, většinou se vysype pouze vrchní část odpadu.
• Nesvezená ulice/oblast – plné popelářské auto může mít až 30 tun, pokud tedy ulicí projelo osobní vozidlo, nelze to tedy vzájemně porovnávat. Na rovinách, mírných kopcích i v úzkých ulicích může vzniknout problém, protože vozidlo nedokáže bezpečně zastavit. Může dojít k poškození zaparkovaných vozidel, ale i celých domů v případě nárazu do zdi, či ohrožení životů posádky a občanů. Pokud tedy posádka vyhodnotí oblast, jako rizikovou a v dané lokalitě nesvezeme odpad, posádka si tímto práci neusnadní, naopak následuje série nutných předání informací (o jakou oblast šlo, jaké důvody, atd.), aby byly informace dále předány vedení obce.
• Zrušený svoz BIO odpadu – pokud je teplota dlouhodobě pod bodem mrazu a máte mít svoz hnědých nádob, dojde patrně ke zrušení tohoto svozu. Vzhledem k vyšší vlhkosti u tohoto odpadu se stává, že je obsah kompletně zamrzlý a při výsypu zmrzlého obsahu hrozí mechanické poškození nádob. V takovém případě je jednodušší svoz v daný den zrušit a přesunout na jiný den.
Pokud u Vás vznikne reklamace, kontaktujte prosím call centrum Nykos: 702 208 250 (každý všední den od 08:00 – 15:30 hodin).
V případě, že se k Vám posádka nedostane a již se do nádoby nevejdete, ideálním řešením je pytel, který umístíte vedle nádoby a my jej při dalším svozu odpadu odvezeme.
Copyright 2024 Obec Budiměřice // Webové stránky pro obce a občany provozuje Obce na webu s.r.o.